Zapytaj blogera #1



Witajcie kochani książkoholicy ! Dzisiaj mam dla was pierwszy post z serii ,nad którą pracowałam w ostatnim czasie.Jest to "Zapytaj blogera" w dużym skrócie jest to seria postów ,w której możecie lepiej poznać blogerów ,jeśli nie macie pojęcia ,co to tak właściwie jest i chcecie poznać więcej informacji na ten temat zapraszam do zapoznania się z postem ,w którym wszystko jest wyjaśnione - Zapowiedź "Zapytaj blogera #0"

Nie przedłużając zapraszam do dalszej części posta ,w której dowiecie się ,co nieco o blogerkach.

1.Pierwszą osobą ,którą miałam okazję troszeczkę przepytać była Cassie z bloga "my cozy universe".

Hej :) Jestem Cassie z bloga my cozy universe .Z zamiłowania książkoholiczka, fanka polskiego rapu i herbaty. Latem uwielbiam ciepłe noce, jesienią deszczowe popołudnia, zimą śnieżne poranki, a wiosną burzowe wieczory.

Cieszę się, że dzięki Martynie mogę opowiedzieć Wam o sobie nieco więcej i mam nadzieję, że seria "Zapytaj blogera" pozwoli i mi poznać więcej świetnych osób w blogosferze!


1.Uważam ,że podstawowym elementem naszego małego "wywiadu" jest spytanie się ciebie - skąd wziął się u ciebie pomysł na stworzenie bloga ?

Ja jestem gadułą! Uwielbiam dzielić się swoją opinią. Kiedy wróciłam do regularnego czytania, bo miałam w tym małą przerwę i odkryłam, że w tym czasie pojawiły się takie społeczności jak bookstagram, booktube, zapragnęłam stać się w pewien sposób ich częścią. Móc dzielić się swoim zdaniem, rozmawiać z ludźmi, którzy czytają i mogą też polecić ciekawe książki. Najpierw założyłam konto na lubimyczytać, ale po jakimś czasie pomyślałam, że może fajnie by było w trochę większym stopniu zaangażować się w internetową aktywność. I tak po wielu godzinach przemyśleń powstało Cozy Universe, miejsce, które już teraz pokochałam i mam nadzieję, że będzie trwało i trwało .


2.A jeśli chodzi o pasję do czytania książek ,to u ciebie jak to było ? Kochałaś książki już od dzieciństwa czy raczej przyszło to z czasem ?

Czytam od dziecka. W wieku pięciu - sześciu lat czytałam dzieciom, gdy Panie Przedszkolanki miały dość. Pamiętam, że w bibliotece mogłam wypożyczać książki ponad limit i bywałam tam co najmniej raz w tygodniu. Z tego co mówi mama zostałam zapisana mając niecałe trzy latka i od tej pory regularnie tam przychodziłyśmy. Były lata, w których w zasadzie czytanie zajmowało mi niemalże całe dnie. Kiedy wyjechałam na studia przestałam czytać tak intensywnie, może też dlatego, że biblioteka położona blisko mnie nie wzbudziła mojej sympatii, a jej asortyment pozostawiał wiele do życzenia. No a poza tym, jako pilna i zafascynowana uczennica, raczyłam się toną lektur związanych ze studiami. Ale ostatnio wróciłam do czytania z ogromną przyjemnością!


3.Mamy koniec września.Jest to czas ,gdy uczniowie wracają do szkolnych ławek i rozpoczyna się czytanie lektur.Jaka była twoja najgorsza lektura i dlaczego ?


Chyba Krzyżacy, nie będę więc oryginalna. Pamiętam, że ich przeczytałam, ale nie zapamiętałam z nich chyba niczego, bo, podobnie jak cała klasa, dostałam jedynkę ze sprawdzianu z lektury. Więcej do nich nie wróciłam :P.


4.A jeśli już mowa o klasykach - lubisz je czytać ? Czy raczej nie przepadasz za nimi ?

Najbardziej lubię czytać dobre kryminały, przynajmniej ostatnio. Do klasyków na razie się nie zbliżam. Traktuję czytanie jako rozrywkę, a bloga jako mały „klub dyskusyjny”. Młodzieżówki czytuję, ale staram się wybierać tematami, które mnie interesują i raczej aplikować je sobie w małych dawkach, podobnie jest z lekką fantastyką. Czasem czytam też książki przygodowe, obyczajowe. Różnie bywa, ale kryminałów chyba póki co jest najwięcej.

5.Jestem ciekawa skąd wziął się taki pseudonim Cassie ? Ma to związek z książkami ? Jakaś autorka ,bądź bohaterka ?

Z książkami akurat nie, a z serialem „SKINS”. Byłam bardzo zżyta z główną bohaterką, a nawet miejscami się z nią identyfikowałam, stąd też pseudonim ten bardzo mi przypasował. Dalej mi się bardzo podoba, a aktorkę, która grała Cassie darzę wielką sympatią. Możecie ją kojarzyć z Gry o Tron, a jest to Hannah Murray. A oto i Cassie:




6.Przenieśmy się znowu w sferę ulubieńców.Jaki jest twój ulubiony autor ?

Kiedyś pewnie wspomniałabym tutaj standardowo o J.K Rowling, bowiem Harry Potter to była seria, którą czytałam dosłownie dziesiątki razy każdy tom i nigdy mnie nie nudziła. Jednakże chciałabym powiedzieć o duecie Hjorth&Rosenfeldt. Napisali oni świetną serię kryminalną z Sebastianem Bergmanem w roli głównej. To od tej serii zaczęła się moja miłość do kryminałów i nie mogę znaleźć nikogo, kto im dorówna! Polecam wszystkim!

7.Kończąc już nasz mały "wywiadzik".Prowadzisz bookstagrama ,którego swoją drogą obserwuje :D Chciałabym wiedzieć skąd czerpiesz inspirację do tworzenia zdjęć ?

Szczerze? Nigdy nie byłam dobra w robieniu zdjęć :D Podoba mi się tak wiele bookstagramów. Ludzie robią fantastyczne, ciepłe, świetne koncepcyjnie zdjęcia. Ja zawsze mam wrażenie, że moje mieszkanie nie jest wystarczająco instagramowe, a moja koncepcja kuleje :D Także po prostu staram się robić tyle ile mogę, dysponując takimi materiałami, jakie mam. Ale jeśli chodzi o najlepsze źródło inspiracji, poza Instagramem, z pewnością jest to pinterest. Miliony palet kolorystycznych i pomysłów na kompozycję. Ale – cytując Ch*jową Panią Domu - "Ku własnemu rozgoryczeniu siedzę otoczona ze wszech miar rzeczywistością i odnotowuję, że Pinterest jeszcze tu nie dotarł" :D

Linki do działalności Cass:




2.Kolejną osobą ,która wystąpi w tym poście jest Jennifer,czyli jedną z największych znanych mi miłośniczek serialu Shadowhunters.


Hejka! Tu JenniferHerondale_Books i mam nie po kolei w głowie. Chodzę do liceum szkoły baletowej w Poznaniu. Jak pewnie wiecie, świat Nocnych Łowców to moje życie, ale czytam wszystko co wyda mi się interesujące. Niestety mam słabą intuicję😂 Poza czytaniem książek szkicuję, piszę fanfika z koleżanką na Wattpadzie i amatorsko własne wiersze do szuflady (poza tym mam fabułę na własną książkę, a nawet serię i może kiedyś ją napiszę i wydam, ale na wszystko przyjdzie czas), gram na pianinie i  oczywiście tańczę. Poznać mnie możecie po włosach i długiej jak stąd do Australii liście mężów😉.

1.Wszyscy doskonale wiemy ,że jesteś ogromną fanką serii książek Cassandry Clare "Dary anioła" ,ale chyba najbardziej kochasz Alec'a prawda ?

Hah.To może być mylące ,ale Alec to moja ulubiona postać w serialu.Moją ulubioną postacią z serii "Dary anioła" ( dobrze ,że nie z całej twórczości Cassie ,bo wybór byłby niemożliwy) jest Jace Herondale.


2.Skoro już zaczęłam od DA to może spytam cię o to jaka jest twoja ulubiona część i dlaczego ?

Myślę,że nie mam specjalnie ulubionej części ,ale lubię pierwszą ,bo od niej wszystko się zaczęło oraz dwie ostatnie ,w których dzieje się naprawdę dużo.

3.Ciekawa jestem czy masz bohaterkę ,z którą się utożsamiasz ?

Myślę ,że wybór pada na Tessę Gray.To trochę dziwne zważając na to ,że czasami irytowało mnie jej niezdecydowanie w kwestiach miłosnych (No ,hello !? Każdy widzi ,że powinna być z Willem) ,ale przecież jestem dokładnie taka sama ! Sama już nie wiem ilu mam mężów ,a w dodatku jak ona uwielbiam książki.Z wyglądu za to nie jestem do niej ani trochę podobna i wiele osób utożsamia mnie z Emmą Carstairs pod tym względem ,ale nie lubię jej charakteru.

4.Bardzo lubię twoje zdjęcia książkowe ,więc to chyba nie będzie dziwne ,gdy zadam ci to pytanie.Skąd czerpiesz inspiracje do zdjęć na twoim bookstagramie ?

Inspiracją może być nawet sam tytuł książki ,czasami kwiat zauważony na ulicy (zwyczajnie zrywam go i robię mu zdjęcie z książką).Często też motyw książki daje mi inspirację do stworzenia zdjęcia.Niekiedy jednak biorę kilka książek z regału i eksperymentuje na żywca.Tak powstały moje ostatnie zdjęcia.

5.Widziałam twoje cosplay'e i byłam pod dużym wrażeniem ,bo naprawdę wyszły ci super i teraz moje pytanie ,jak długo pracowałaś nad dobraniem stroju ,gadżetów do swojej stylizacji ?

Nad dodatkami do cosplayu myślałam już od bardzo dawna.Prawie rok sprawdzałam na różnych stronach dodatki takie jak soczewki ,buty ,biżuteria oraz poszukiwałam w wypożyczalniach sukienki do Camille.Sprawiało mi to wszystko wielką radość.Robienie prób makijażu do postaci było ogromną frajdą.Zastanawianie się czy na pewno taki odcień szminki nosiłaby Jessamine lub czy do Camille powinnam obrysować całe oczy eyelinerem czy zostawić tylko kocią kreskę nad.Finalnie wszystko miałam w domu dopiero dwa dni przed Zlotem ,ale było warto.

6.Czy poza czytaniem książek i robieniem zdjęć masz jakąś pasję ?

Moją pierwszą życiową pasją był balet ,który teraz przerodził się już w bardziej ogólnie pojęcie tańca.Gram też na pianinie i niedawno powróciłam do szkicu/rysunku.Poza tym lubię też fryzjerstwo i śpiew mimo ,że praktycznie jestem w tym zielona.

Linki do działalności Jennifer :



3.Ostatnią osobą w tej części "Zapytaj blogera" będzie Karolinka ,czyli moje ukochane sweterki <3



Hej ,jestem Karolina ,mam 21 lat.Pochodzę z Wrociławia i tam też studiuje prawo ,w tym roku idę na trzeci rok.Od zawsze interesuję sięksiążkami ,tańcem (5 lat tańczyłam balet i teraz znów zaczęłam) i teatrem.Bardzo dziękuje za zaproszenie mnie do tego posta i mam nadzieję,że dzięki temu poznacie mnie lepiej :)


1.To będzie jedno z pytań ,które chyba jest najważniejsza.Skąd wziął się u ciebie pomysł na założenie bloga ? To była jakaś głębiej przemyślania decyzja czy raczej spontanicznie założone konto ?

Od zawsze kocham czytać książki, więc czemu nie dzielić się tą pasją z innymi? Mając jeszcze swoje prywatne konto na Instagramie oglądałam inne bookstagramy, jedyne co mnie powstrzymywało to myśl "co ludzie powiedzą?". Doszłam jednak do wniosku, że spełnianie swoich marzeń to nie jest żadna zbrodnia i w taki sposób, 17 maja tego roku stałam się częścią bookstagramowej społeczności.


2.Uwielbiam twoje sweterki i zdjęcia na bookstagramie - to z pewnością wiesz ,bo już ci o tym wspominałam ,ale skąd czerpiesz inspiracje do tworzenia zdjęć ?

Trudno powiedzieć, że czerpie inspiracje z jakiegoś konkretnego miejsca. Czasem w głowie pojawia mi się wizja zdjęcia i po prostu je robię. Innym razem wystarczy tylko wyciągnięcie aparatu żeby stworzyć coś wyjątkowego.



3.Pamiętasz od jakiej książki rozpoczęła się twoja miłość do czytania ?

Miłość do czytania zaszczepiła we mnie moja mama, czytając mi codziennie na dobranoc. Były to głównie książki Astrid Lindgren, takie jak "Bracia lwie serce", "Ronja, córka zbójnika" i "Dzieci z Bullerbyn". Nie pamiętam, która książka była tą pierwszą, którą przeczytałam samodzielnie. Ale za czasów dzieciństwa uwielbiałam "Hanię Humorek", "Wampirka" i "Serię Niefortunnych Zdarzeń". Każdy z tych tytułów miał wpływ na to, że kocham czytać.


4.Czy myślałaś kiedyś o napisaniu czegoś swojego ? Czy raczej wolisz pozostawać w tej sferze blogowej ,jako recenzentka książek.

Marzy mi się napisanie własnej książki, ale to pragnienie pozostanie raczej w sferze marzeń. Bycie po "drugiej stronie" jako recenzent (chociaż sama bym siebie tak nie nazwała) też mi odpowiada.


5.Czy masz autora ,którego książki cię odpychają ?

E.L.James? (czyli autorka "50 twarzy Greya"). Przeczytałam jakieś 100 stron z pierwszej części i z byciem takim grafomanem się jeszcze nie spotkałam.


6.Jestem też ciekawa ile zajmuje ci proces tworzenia recenzji ? Czy piszesz najpierw "na brudno" ,czy raczej podchodzisz do tego spontanicznie - Kończysz czytać ,siadasz i piszesz?

To zależy od książki, którą czytam. Jeśli bardzo mi się podoba to zapamiętuje wszystkie fakty i jestem w stanie napisać recenzję stosunkowo szybko. Jeżeli jednak książka była dobra, ale nie wbiła mi się tak w pamięć, to zapisuję pewne fakty, wydarzenia z niej i moje przemyślenia, a później tworzę z tego recenzję.

7.Mamy wrzesień ,więc jest to czas powrotu do szkoły.Jaką lekture wspominasz najlepiej ?

Łatwiej byłoby powiedzieć, którą wspominam najgorzej, bo nie miałam generalnie problemu z czytaniem lektur.  Ale uwielbiałam "Wesele",  "Przedwiośnie", "Proces", "Dżumę" i lektury z okresu wojennego.


8.Na zakończenie chciałabym cię spytać o książkę ,którą według ciebie powinien przeczytać każdy i dlaczego ?

"Polska odwraca oczy". Jeśli przeczytacie, to dowiecie się, z jakiego powodu tak bardzo ją polecam.

Linki do działalności Karolinki :




I to na tyle kochani jeśli chodzi o dzisiejszego posta z serii "Zapytaj blogera".Koniecznie napiszcie ,co sądzicie o takim typie postów czy chcecie ,aby pojawiały się one częściej ?Zapraszam do wyrażania swojej opinii w komentarzu.Pozdrawiam cieplutko i do zobaczenia w następnym poście!
























































Komentarze

  1. Świetny pomysł na wpisy! :) Dzięki temu można poznać nowe osoby, ale też i lepiej poznać osoby, które już się zna w tej książkowej sferze :D

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! :)
    oliviaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz