Recenzja : Anna Gruszczyńska, Toon De Kock - Ja Wersja 2.0





Cześć i dzień dobry! Dzisiaj wstawiam wam recenzji poradnika " Ja wersja 2.0"






Tytuł : Ja wersja 2.0

Autor : Anna Gruszczyńska, Toon De Kock

Wydawnictwo  : SQN

Oprawa : Miękka 

Liczba stron : 288 str.

Ocena : 6/10




Czym tak właściwie jest " Ja Wersja 2.0" ? 


Kiedy pierwszy raz usłyszałam o " Ja Wersja 2.0" byłam przekonana, że będzie to idealna opcja dla mnie - takie zaaktualizowanie swojego systemu, więc zaczęłam coraz bardziej zagłębiać się w ten temat i dowiadywać się, z czym tak właściwie będę miała do czynienia. Otóż ta książka została stworzona przez Anne Gruszczyńską, która w swoim życiu miała sporo do poukładania. Kobieta zmagała się z depresją oraz bulimią. Wszystko wydawało mi się świetnie, bo sama autorka ma za sobą kawał historii, jednak co może nam zaoferować "Ja wersja 2.0" ?

Jest to swego rodzaju poradnik, który ma nam pomóc w "zaaktualizowaniu" naszego systemu, czyli poprawieniu różnych sfer naszego życia. Książka ma nas nauczyć, jak mądrze zarządzać pieniędzmi, jak pozostawać w harmonii, jak dbać o nasze relacje, jak być po prostu szczęśliwym. Wszystkich tych rzeczy mamy dowiedzieć się z tego poradnika, którego forma może być jedną z ciekawszych, jakie do tej pory spotkałam. Książka ma przypominać to, z czym spotykamy się na co dzień - smartphone'a, a dokładniej aplikacje, która ma nam pomóc w naprawieniu złych nawyków oraz stania się osobą kreatywną, efektywną i przede wszystkim szczęśliwą.



Przerost formy nad treścią ? 


Osobiście bardzo spodobał mi się ten pomysł. To świetne pod takim względem, że poradnik może stać się dla nas bardziej "bliski" bardziej "nasz". Anna Gruszczyńska oferuje nam nie tylko porady, uwagi, ale i miejsca, gdzie możemy pobudzić naszą wyobraźnie. Nie jest to zdecydowanie książka, nad którą spędzimy parę godzin. Żeby dobrze się wgryźć w to wszystko i na spokojnie sobie to wszystko przemyśleć, potrzebujemy odrobiny więcej czasu. Co do tego, jak zbudowane są poszczególne rozdziały - mamy tutaj podział na : JA, dobre relacje, efektywna komunikacja, moje ciało, mój spokój ducha, moje finanse i kreatywność. Tak, jak wiele osób już mówiło, w poradniku wszystkie te dziedziny się przeplatają, co niekoniecznie mi się podoba. Uważam, że gdyby były połączone w sposób taki, że mamy jeden rozdział, który jest całkowicie poświęcony tej efektywnej komunikacji, byłoby moim zdaniem po prostu lepsze. Jeśli chodzi o samą treść - tutaj również nie jest jakoś genialnie. Wszystkie te porady są podane w sposób bardzo łatwy i cukierkowaty. W tej książce wszystkie zmiany wydają się banalnie proste, jak za pstryknięciem palcami. Wydaje się to trochę mało realne, dlatego ciężko było mi uwierzyć w to, że te uwagi mogą odmienić w jakiś sposób mój punkt widzenia. Do mnie to po prostu nie trafia. Chociaż przyznaje, że znalazłam parę pomysłów i tricków, z których zamierzam skorzystać, bo to nie jest tak, że książka była do kitu i nic mi się w niej nie podobało. Była naprawdę sympatyczna, jednak troszeczkę za dużo było tam bałaganu. 


Jeśli ktoś szuka takiej dość prostej, ale i ciekawej w swojej formie książki, w której może odnaleźć trochę ciekawych pomysłów i tricków - może śmiało sięgać po "Ja wersja 2.0". Sama w swoim życiu przeczytałam kilka psychologicznych poradników, przy których ta wypada dość słabo, jest dla mnie zbyt przesłodzona. Aczkolwiek sam pomysł na wykonanie takiej książki, jak najbardziej na PLUS. 




Za możliwość zaaktualizowanie swojego systemu dziękuję bardzo wydawnictwu SQN oraz Czytam pierwszy. 






Pozdrawiam serdecznie,

Martyna
















Komentarze