Zapytaj blogera #2







Witajcie w kolejnym poście z serii "Zapytaj blogera" ! Dzisiaj mam dla was zestawienie kolejnych blogerek.Dziewczyny ,które zechciały podzielić się z wami odpowiedziami na moje pytanie, to wspaniałe osoby.Doceńcie wkład pracy mój i ich.Zapraszam do dalszego czytania tego posta.

1.Pierwszą osóbką w dzisiejszym poście jest moja imienniczka Martyna z "Metropolia Książek"



Cześć ! Nazywam się Martyna,mam 14 lat i uwielbiam czytać książki.Gatunki książkowe które mnie interesują to literatura młodzieżowa, obyczajowa, romans i fantastyka. Moje ulubione seriale to Shadowhunters i Riverdale. Lubię rysować, tańczyć i uczyć się angielskiego. Moje ulubione książki to Niezgodna, Rywalki, Igrzyska Śmierci, Lux, Percy Jackson, Heartland i Fobos.Mam bloga książkowego Metropolia Książek i instagrama o tej samej nazwie.Zapraszam wszystkich serdecznie.






1.Wspominałam już ,że mamy tak samo na imię ,więc pierwsze pytanie będzie w kontekście imion.Jeśli mogłabyś nazwać główną bohaterkę ,jak miałaby na imię i dlaczego ?

Szczerze mówiąc, nie mam pojęcia. Zależy od charakteru i wyglądu tej postaci. Nie mam ulubionego damskiego imienia dla bohaterki.



2.Co cenisz najbardziej w postaci ?

W postaci najbardziej cenię sobie charakter i wygląd. Najbardziej lubię osoby, które są pewne siebie, odważne i są w stanie oddać życie żeby pomóc innym. Cenię też sobie poczucie humoru.



3.Co odpycha cię od książki ? Może są to jakieś wątki ? bohaterowie ?



Zazwyczaj jak już zaczynam książkę to czytam ją do końca. Ale są wyjątki. Przede wszystkim akcja i fabuła. Jeżeli książka ma nudną fabułę a akcja ciągnie się bardzo długo to nie czerpię przyjemności z czytania danej książki. Po drugie, bohaterowie. Ważne jest, żeby byli oryginalni i żeby dali się lubić. Po trzecie, okładka. Lubię, gdy książka którą czytam ma ładną oprawę i ładnie prezentuje się na półce.



4.Masz na swoim koncie bardzo dużo ładnych zdjęć ,ale skąd czerpiesz inspiracje ? To jest bardziej spontanicznie czy może dogłębnie przemyślane ?


Bardzo dziękuję. Czasami czerpię inspiracje ze zdjęć innych użytkowników, ale nie kopiuję ich całościowo. Jedynie patrzę na układ książek oraz dekoracje i czasami tworzę podobną kompozycję na moim zdjęciu. Często sama wymyślam pomysły na moje zdjęcia, na przykład gdy kupię nową książkę lub jakąś ozdobę, która może ładnie wyjść na zdjęciu.




5.Skąd wziął się u ciebie pomysł na stworzenie bloga ?

Bloga chciałam stworzyć od zawsze, bo kocham czytać i to moja pasja. Chciałam dzielić się z innymi moimi opiniami na temat książek i polecać te najciekawsze pozycje. Gdy przeczytałam po raz pierwszy o współpracy z wydawnictwami, bardzo spodobał mi się ten pomysł i dzięki temu zmotywowałam się, żeby założyć bloga. Na chwilę obecną współpracuję z sześcioma wydawnictwami i bardzo się cieszę, że mogę czytać za darmo świetne książki i pisać potem ich recenzje.




6.Czy piszesz jakieś swoje teksty ? Typu opowiadania do szuflady ?

Kiedyś napisałam opowiadanie fantastyczne o zmiennokształtnej dziewczynie i jej przygodach na wattpadzie. Mam pod nim około 4 tysięcy wyświetleń, a w domu mam wydrukowane egzemplarze książki w formacie A4. Na razie nie piszę już żadnego opowiadania, ale mam zamiar w przyszłości napisać książkę, bo mam dużo pomysłów.



7.Jeśli mogłabyś do końca życia czytać tylko jedną książkę ,jaka by to była ? i dlaczego ?


Jeśli mogłabym do końca życia czytać tylko jedną książkę to byłyby to Rywalki. To jedna z moich ulubionych książek, czytałam ją już dużo razy i za każdym razem przeżywam wszystkie przygody bohaterki tak, jakbym czytała książkę po raz pierwszy. Bardzo polecam wszystkim Rywalki i jej dalsze części. To seria o zwykłej dziewczynie, która walczy o rękę księcia i o koronę. Na początku w ogóle nie chce brać udziału w eliminacjach, ale z biegiem czasu zaczyna czuć coś do księcia i postanawia zawalczyć o swoje szczęście.


Pozdrawiam 😄 I dzięki za możliwość udziału!

Linki do działalności Martyny:



2.Kolejną osobą jest cudowna Zaczytana Maniaczka !



Witajcie jestem Kinga autorka bloga i videobloga Zaczytana Maniaczka. Mam 25 lat i niedawno obroniłam moją pracę magisterską na kierunku chemia ;)Jestem nałogową czytelniczką (jeśli nie przeczytam przynajmniej 3 książek tygodniowo, to dopada mnie wtedy zły humor ;p). Oprócz książek zbieram pluszami i kubki. Lubię testować różne nowości (kosmetyki, herbaty, napoje, jedzenie). Interesuje się też fotografią.  Jestem właścicielką uroczego 3-letniego kundelka, który skradł moje serce od pierwszej sekundy, gdy go spotkałam;)

1.Dobrze to może zacznijmy od takiego podstawowego myślę pytania ,którego można zadać blogerowi. Skąd wziął się u ciebie pomysł na założenie bloga ?

Podstawowe dość trudne pytanie. Lubiłam czytać książki i dzielić się opinią o nich wśród znajomych i tak któregoś dnia stwierdziłam, że w sumie mogłabym te moje opinie puszczać w tzw. świat. Najpierw był portal lubimyczytać.pl gdzie dodawałam opinie z prywatnego konta, a potem  przeszła przez umysł myśl:" no to może blog?". Od pomysłu do realizacji minęło trochę czasu, ale zrealizowałam swój pomysł:)

  2.Czy masz książkę ,bez której nie
wyobrażasz sobie swojego życia
czytelniczego ? Jak tak, to jaka to książka i
dlaczego ?


Oczywiście i to nie jedną. Często do nich wracam. Jedną z nich jest "Mały Książę" Antoine de Saint-Exupéry . Poznałam go dzięki szkole(jakiś plus szkoły jest :p) i od tamtego momentu jest dla mnie bardzo ważny. Otworzył mi oczy na wiele rzeczy takich jak miłość, przyjaźń. Jak traktować dobrze ludzi. Jestem pewna, że będę do niego wracać i wracać aż do śmierci. Polecam go każdemu.


Drugą taka książką jest " Oskar i pani Róża" Éric-Emmanuel Schmitt książka poznana dzięki przygotowaniom do bierzmowania. Jest to piękna historia, która uczy, aby nigdy w życiu się nie poddawać i dążyć do wyznaczonego celu. I dzięki tej książce nie poddaje się choćby mi skały pod nogi rzucali:)



3.Mogłabyś podzielić się z nami swoją ulubioną serią?


Nie mam jednej ulubionej serii. Wymienię kilka,
które przychodzą mi teraz do głowy:

·Lux Jennifer L. Armentrout
·  Ja,diablica/anielica/potępiona Katarzyna

Berenika Miszczuk

·  Inni Anne Bishop

·Wodospady cienia /Wodospady cienia po zmroku C.C.Hunter

·Córka dymu i kości Laini Taylor
To na pewno nie są wszystkie moje ulubione, bo
tych jest dużo. A te przyszły mi pierwsze na
myśl;)



4.Kolekcjonujesz książki ? Czy wolisz raczej
wypożyczać z biblioteki ?



Kolekcjonuje, ale mam taka niepisaną zasadę. Jeśli szukam jakiś nowych autorów to wypożyczam z biblioteki i „sprawdzam” czy przypadnie mi do gustu. Jeśli już dany autor, dana seria przypadnie mi do gustu to wtedy zakupuję tą książkę, a potem w ciemno kupuje kolejne książki tego autora.



5.Jaką książkę z dzieciństwa wspominasz najbardziej ?

Pierwsze na myśl przyszły mi „Baśnie braci
Grimm”. Jak byłam dzieckiem czytałam je
nałogowo;)



6.Skąd tak właściwie wzięła ci się miłość do
czytania ?


Moja miłość do książek wzięła się stąd, że dzięki
nim mogę „uciec od rzeczywistości” .



7.Twoim zdaniem jaka była najgorsza lektura
szkolna ? I dlaczego ?


Było ich wiele ,ale najgorzej wspominam "Nad Niemnem" Elizy Orzeszkowej.Wszystkie opisy przyrody do dziś budzą we mnie wstręt





Linki do działalności :



3.Ostatnią osobą ,którą mam przyjemność gościć na moim blogu jest cudowna Alicja z bloga polecam good book !




Liczy sobie osiemnaście lat i jest tą Alicją z Krainy Czarów. Zaczytana, buja w obłokach. Zafon uczył ją metafor, a Tołstoj szkolił w romansach. Jednak obydwoje polegli. Nie wychodzi bez telefonu. Na kawie spotyka się z Angeliną Jolie, a do kina chodzi z Kristen Stewart. Zakochana w Louisie Tomlinson w zdrowy sposób. 
Uwielbia muzykę klasyczną, tak samo jak twory Eda Sheerana i One Direction. McFly również zawrócili jej w głowie. Posiada dwójkę braci, bratanicę, na której punkcie już zwariowała. Skromna? Być może. Nieśmiała? Z pewnością. Kłótliwa? Niestety. Nienawidzi się powtarzać, tak bardzo jak wmawiania, że powiedziała coś innego, choć dokładnie pamięta swe słowa.
Nie gryzie, więc spokojnie możesz do niej napisać. Lubi zawierać nowe znajomości.




1.Dobrze zacznijmy od pierwszego pytania.
Miałam okazję przeczytać twoją książkę "365 dni.Zobaczymy się znów" i chciałabym się dowiedzieć ,skąd wziął się pomysł na napisanie czegoś swojego ?


Pomysł wziął się od piosenki See You Again. Fabuła bazuje na tym tekście. Chciałam napisać coś innego, niż zwykle i myślę, że mi się udało. Lubię sobie popłakać, więc tego nie mogło zabraknąć.






2.Wszyscy z pewnością zastanawiamy się też czy planujesz w najbliższym czasie napisać drugą część historii o Lullaby ?


Jakiś pomysł na nią mam. Nawet zaczęłam skrobać drugą część, ale moje myśli zajmuje inna książka, Przerwany Wiersz. Chciałabym ją skończyć. Poza tym w tym roku mam maturę i nie będę w stanie poświęcić czasu obu książkom na raz. Nie mówię NIE drugiej części, ale też nie jestem przekonana, czy się uda.







3.Skąd czerpiesz inspiracje do pisania i robienia zdjęć ?


Największą inspiracją do pisania jest muzyka. Chociaż muszę przyznać, że korzystam też z doświadczeń, filmów, książek. Akurat 365 dni. Zobaczymy się znów napisałam dzięki wsparciu Louisa, mojego idola. Mentalnym wsparciem, bo przecież się nie znamy, ale oglądając jego uśmiech, słuchając jego głosu, czułam się zmotywowana.
Robię zdjęcia tak po prostu. Nie szukam do nich inspiracji. Działam pod wpływem chwili.





4.Czy masz jakieś porady dla osób ,które chcą pisać ,ale boją się ?

Jasne. Zawsze mówię, żeby zaczęły pisać w internecie. Czytelnicy dają dużo wsparcia, ale też pomagają. Jeśli krytykują, a krytyka jest konstruktywna, to dla nas lepiej, bo więcej się nauczymy. Zaczynałam na bloggerze, teraz publikuję na Wattpadzie i to były dobre decyzje. W pewnym stopniu można zachować anonimowość. Ale czego się bać? Litery nie gryzą. :D




5.Czy wolisz pisać sama czy recenzować książki ?

Wolę pisać książki. Jestem szczerą osoba, czasem moje opinie są zbyt ostre, niestety. Ale recenzowanie też daje mi satysfakcję. Dlatego robię to dalej.



6.Czy utożsamiasz się z główną bohaterką swojej książki ?

Nie, z główną bohaterką ani trochę. Każdy na swój sposób na pokazanie siebie. Ja to robię przez książki i bohaterów, ale ja jestem ukryta w kimś innym w 365 dniach. :)

Linki do działalności Alicji :





Na sam koniec chciałabym oczywiście podziękować dziewczynom za udział w tym projekcie ,za chęć współpracy ,za pomoc ,dobrą radę ,za wsparcie.Dzięki takim ludziom wierzę ,że to może wypalić.Nie można też zapomnieć o was - drodzy czytelnicy ,bo to dla was są tworzone te posty i to dzięki wam mają co raz większą oglądalność.





















Komentarze

  1. Dziękuję za możliwość udziału! Świetna seria i towarzystwo :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo cieszę się ,że miałam możliwość współpracować z tobą , jestem szczęśliwa ,że się poznałyśmy :)

      Usuń
  2. Dziękuje za możliwość wzięcia udziału ;)) Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty