Zapytaj blogera #6 - Mr. Cenzura




Dzień dobry! Dzisiaj kolejny wpis z serii postów Zapytaj Blogera.. Po raz pierwszy gościnnie na moim blogu pojawi się chłopak - i to nie byle jaki chłopak, a Michał z bloga Między kropkami.Zapraszam do zapoznania się z dalszą częścią posta, w której dowiecie się więcej o Michale.




Nietypowy mężczyzna kochający: słuchać Imagine Dragons, czesać włosy, piec pyszne słodkości i zatracać się godzinami w dobrej książce. To ja Michał Skomorok (na Instagramie @mr.cenzura). Jestem realistą, starającym się korzystać z życia pełnymi garściami. Mam nadzieję, że zostaniesz ze mną na dłużej. Obiecuję, że nie pożałujesz!





1. Na początku chciałabym się dowiedzieć, skąd wziął się pomysł na stworzenie bloga ? Czy kryje się za tym jakaś historia ? Była to przemyślane czy raczej spontaniczne ?





Pomysł na bloga powstał pół spontanicznie, a pół przemyślanie. Może dziwnie to brzmi, ale naprawdę tak było đŸ˜‰ Parę miesięcy po założeniu bookstagrama chciałem szerzej się wypowiadać o książkach (i nie tylko đŸ˜„) Ale bałem się, czy ktoś to będzie czytał, czy poradzę sobie w tworzeniu, czy ktoś mnie czasem nie wyśmieje. Ale pewnego dnia jak zrobiłem ciasto (tak nie przesłyszeliście się ciasto đŸ˜‰) to siostra powiedziała, że fajnie by było jakbym miał bloga i coś tam teraz napisał o nim. Jeszcze raz przemyślałem sprawę i właśnie w ten sam dzień zabrałem się za szukanie szablonu đŸ˜‰








2.Kolejne moje pytanie brzmi - Czytasz od dziecka ? Czy twoja miłość do książek pojawiła się później ? Od jakiej książki zaczęła się twoja przygoda z czytaniem ? 




Jako mały chłopiec nie czytałem. Nawet lektury szkolne to była dla mnie katorga, więc przekartkowywałem tylko streszczenia đŸ™ˆ Czytać zacząłem w bodajże 6 klasie, dzięki moim dwóm koleżankom. To one podsunęła mi serię Dary Anioła Cassandry Clare, w której się bezgranicznie zakochałem. I właśnie od tej serii pokochałem zatracać się godzinami w innym świecie đŸ’“





3.Jakie książki lubisz czytać ? Ograniczasz się do jednego gatunku ? czy czytasz wszystko, co wpadnie ci w ręce ? 


Najbardziej lubię czytać kryminały, thrillery, fantastykę i czasami współczesne, obyczajowe jak np. Dżentelmen w Moskwie, lub Małe życie, które wielbię đŸ’ž Kiedyś przeczytałem pierwszą część 50 twarzy Greya i była nawet, nawet đŸ™ˆ (tak dla chłopaka Grey był spoko đŸ˜š Osobiście czytałem książki gorsze i lepsze od niej, więc nie rozumiem tej fali krytyki đŸ˜œ) Ale ostatnio spróbowałem się znowu zabrać za romans, ale za nic w świecie mi nie szedł đŸ˜ś Więc już się za niego nie zabieram.









4.Wiem, że oprócz czytania masz też inne pasje. Czy mógłbyś nam troszeczkę więcej o nich opowiedzieć ? 


Oprócz czytania lubię także piec słodkości. Dopiero teraz uświadomiłem, że już minęły 2 lata odkąd piekę (jak ten czas szybko mija đŸ˜ą) Powiem Wam, że kiedyś spróbowałem zrobić risotto, ale mi nie wyszło, więc zostaję przy ciastach đŸ˜… Lubię też robić zdjęcia. Pokochałem to dzięki bookstagramowi i nawet kupiłem sobie lustrzankę, żeby robić lepsze đŸ˜„ Oprócz pieczenia, czytania i robienia zdjęć kocham fryzjerstwo. Ciągnie mnie do tego od małego i stąd właśnie pomysł na Technikum Fryzjerskie. Jestem w pierwszej klasie i coraz bardziej uwielbiam to co robię đŸ˜„







5.Gdybyś miał polecić trzy najlepsze młodzieżówki, które miałeś okazje przeczytać, to jakie by to były ? Opowiedz nam, dlaczego właśnie je wybrałeś.


Młodzieżówki, które polecam to: Diabolika, jest to świetna książka, pełna napięcia, zwrotów akcji. Historia jest świetnie wymyślona i przedstwaiona, a głowna boahterka fantastyczna, można ją dopisąc do listy moich książkowych żon đŸ’“ Kolejną jest My dzieci z dworca zoo. Jest to naprawdę dobra powieść, która świetnie pokazuje świat narkomanów. Moim zdaniem powinna być to lektura szkolna, bo dużo może nauczyć młodzież taką jak my. Świetną powieścią jest też Zaklinacz ognia, książka pięknie wydana, a treść tak samo zachwyca. Pomysł na prawdę przemyślany i w pełni dobrze przepisany na kartkę.






6.To pytanie zawsze zadaje, gdy dowiaduje się, że chłopak czyta - Czy masz jakieś książkowe żony ? Jak tak, to jakie ?



No oczywiście, że mam książkowe żony. Jest nią Isabelle Lightwood z Darów Anioła. Silna, piękna kobieta, w której się zakochałem od samego początku. Kolejną jest Tess z Diabelskich maszyn, którą kocham tak jak Izzy. I chyba ostatnią jest Celaena Sardothie ze Szklanego tronu ma wszystkie cechy jak panie powyżej i dlatego nie mogę wybrać jednej kobiety mojego serca đŸ˜‚







7.Czy utożsamiasz się z jakimś bohaterem literackim ? Jak tak, to jakim i dlaczego ? Jesteście podobni z wyglądu, charakteru ?



 Szczerze, to chyba nie spotkałem takiego bohatera, który byłby do mnie podobny z wyglądu, albo charakteru. Dużo osób mi pisało, że przypominam serialowego Sherlocka, ale ja tam podobieństwa nie widzę đŸ™ˆ






8.Ulubiona seria książek to... i dlaczego ? 






Z fantastyki uwielbiam Daru anioła, Szklany tron i Mroczne umysły które zawsze będę pamiętał i do nich wracał. Świetnie wymyślone serie, wciągają od samego początku i przeżywamy razem z bohaterami ten magiczny świat.Jak nie czytaliście, to szybko to zmiencie đŸ˜œ Kocham, kocham i kocham đŸ’“ Z kryminałów polecam serię Chemia śmierci Simona Becketta. Książki nie dla tkliwych, poniewa są rozległe i obrzydliwe opisy zwłok, które w kryminałach są najlepsze. Ja uznaję, to za świetne fragmenty, ale niektóre osoby mogłoby zemdlić đŸ˜œ Uwielniam też Tess Gerritsen, jej książki są świetnie wymyślone i przedstawione, naprawdę są to dobre debiuty.







9.Czy masz listę autorów, których książki nie przypadły ci do gustu ? 



Mam takich autorów, których nie lubię. Jest to to uwaga! Rowling, kiedyś próbowałem, ale nie dałem rady przeczytać Harry'ego, jest dla mnie za nudny, tak samo jak i film (ani tego, a tamtego nie dałem rady skończyć). Kolejnym takim autorem jest Dorota Terakowska, przeczytałem jej Władcę Lewawu i nigdy nie sięgnę po jej książki. Słabe, nudne, dziecięce. Nie lubię książki 13 powodów. Jest naprawdę kiepska, pomysł może i dobry, ale wykonanie to klapa. Te powody dla, których się zabiła to jakieś drobiazgi i ona szukała tylko powodu do śmierci... I nie znoszę Marsjanina, książka, której nie dałem rady skończyć, nudna, za dużo fizyki i takie science fiction jest nie dla mnie. Nie polecam serii Czas żniw, książka nudna, słaba, nie rozumiem tego fenomenu. Jest jeszcze Paulina Hendel ze swoim Żnwiarzem, który jest nagoraszą książką tego roku. Słaba, przewidująca i jeszcze raz słaba.






10. Twoja ulubiona potrawa wigilijna to ? I dlaczego ? 




Moja odpowiedź pewnie będzie taka jak każdego. Jest to barszcz z uszkami, mogę go jeść i jeść. Nigdy mi się nie znudzi. A kolejnym daniem jest makowiec. Najlepsze ciasto, jakie ktoś wymyślił đŸ‘Œ Robię co roku w postaci gwiazdy drożdżowej.







11. Jaka ksiażka jest Twoim zdaniem najlepsza na prezent ? 


Najlepsza książka na prezent dla każdego to Małe życie. Książka mądra, świetna, pełna napięcia. Mimo swoich rozmiarów naprawdę warto ją przeczytać đŸ™‚ 





12. Mówiliśmy o znienawidzonych autorach, a jeśli miałbyś polecić trójkę autorów - to jacy by to byli ? I dlaczego właśnie oni.


Trójka najlepszych. Trudne zadanie, ale na pewno będzie to Cassandra Clare, z miłośći do jej fenomenalnej twórczosci, tak samo Sarah J. Maas, ze względu na świetny Szklany tron i Siomn Beckett, przez tak obrzydliwą i mega swerię. Ale poboczni, któych lubię to: Remigiusz Mróz, Alexandra Bracken, Tess Gerritsen, Kincaid, James Frey, Hanyah Yanagihara,Issac Marion, Delaney.









13.Czy oglądasz booktube? Czy raczej wolisz recenzje pisane ? 





Preferuję recenzje pisane i najczęściej je czytam, ale czasami też coś obejrzę đŸ˜‰





14.Skąd czerpiesz inspiracje do zdjęć, do postów na blogu ?


Nie wiem skąd czerpie inspirację do zdjęć. Najczęściej kładę różne przedmioty i robię zdjęcia. Najczęściej lączę słodyczne z książkami.Pewnie niektóre to podpatrzylem gdzieś i zapadły mi w główie đŸ˜‰ A do postów, to piszę co myślę. Możę i głupie, ale narpawdę tak jest.




15.Jak wygląda u ciebie proces tworzenia recenzji ? Notujesz to, co chcesz później przekazać ? Czy wychodzi to raczej spontanicznie ? 



Ja jestem tradycjonalistą i najpierw zapisuje swoje posty w zeszycie książkowym, a później z małymi zmianami przepisuje na komputer. Wtedy jakoś lepiej mi się myśli đŸ˜…









16.Czy myślałeś kiedyś o napisaniu własnej książki ? Jak tak, to o czym byś napisał ? Obyczajówka, kryminał, a może fantastyka ? 





Kiedyś pisałem 3 książki na Wattpadzie, ale zrozumiałem, że mi to nie wychodzi i się już tam nie pcham đŸ™ˆ A pisałem fantastykę, romans i obyczajówkę (đŸ˜‚) .







Dziękuję bardzo, że mogłem wystąpić w tym poście i mam nadzieję, że źle to nie wyszło. Pierwszy raz jestem do takiego zaproszony, ale miło spędziłem czas pisząć dla Was odpowiedzi, mimo, że nie są idealne.




Michale, dziękuję Ci, że zechciałeś wziąć udział w jednym z moich postów. Było mi szalenie miło współpracować z Tobą.

Mam nadzieję, że wy także dobrze bawiliście się, czytając tego posta. Dajcie znać, jak wam się podobało i czy chcecie więcej tego rodzaju postów. Przy okazji możecie podsuwać osoby, o których chcielibyście poczytać. Pozdrawiam cieplutko i życzę Zaczytanego weekendu.


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty