#8 Zapytaj blogera



Cześć i dzień dobry! 
Dzisiaj przygotowałam dla Was wraz z Mają kolejną część serii postów "Zapytaj blogera". Jest mi bardzo miło, że miałam okazję porozmawiać trochę dłużej z Mają i pokazać Wam to właśnie tutaj! Także zapraszam Was do dalszej części tego posta. Jeśli tylko macie ochotę możecie, podawać kolejne osoby, które chcielibyście zobaczyć w następnym "Zapytaj blogera".


1. Zdecydowanie najważniejszym pytaniem, jakie mogę zadać blogerowi/bookstagramerowi to - Skąd właściwie wziął się pomysł na stworzenie tego swojego miejsca w internecie? Czy od dawna masz bookstagrama? Skąd wziął się pomysł na nazwę ? 

Z zamiarem założenia tego typu konta nosiłam się długo... ciągle coś mi przeszkadzało - nauka do matury, matura, zapisy na studia, później same studia. Czas płynął, a ja miałam ten pomysł cały czas z tylu głowy. Pewnego dnia, pod wpływem impulsu, naprawdę(!), po prostu założyłam konto, zrobiłam pierwsze zdjęcie i napisałam pierwszą recenzję. Było już po 20:00, rozsądek podpowiadał - poczekaj do rana - ale nie, chciałam w końcu mieć swój wymarzony kawałek internetu - już, teraz, natychmiast! Jak widać, moje konto, chociaż tak długo planowane, powstało niespodziewanie. Dodam jeszcze, że nie miałam wtedy pojęcia o tym, że istnieją tego typu profile (ba, cała społeczność!). Ten internetowy świat zaczęłam poznawać dopiero tamtego pierwszego dnia. 
Konto założyłam 12 lutego 2018r.
Pomysł na nazwę zaczerpnęłam z... piosenki! Konkretnie „Always” - Bon Jovi. 
Pojawia się tam słowo „Baby”, co w przełożeniu na hiszpański daje nam „Querida”, czyli Kochanie. 





2. Muszę przyznać, że twoje konto robi naprawdę ogromne wrażenie. Zdjęcia nie są identyczne. Osobiście najbardziej podobają mi się zdjęcia z nad morza. Są obłędne. Niesamowicie mnie inspirują, więc chciałabym się teraz spytać, co ciebie inspiruje ? Masz jakieś konto na Instagramie, które w jakiś sposób daje Ci kopa do działania? Może jest to przyroda, ludzie wokół ciebie? 


Inspiracji szukam w sobie. Publikuje to, co w 100% jest zgodne z moim gustem. Staram się nie podpatrywać innych, ponieważ baaardzo nie lubię kopiowania.



3. Jeśli chodzi o książki to oczywistą sprawą jest to, że chciałabym poznać kilku autorów, którzy zdecydowanie skradli twoje serce. Czy mogłabyś się podzielić z nami swoją listą autorów, którzy potrafią swoją twórczością wzbudzić w tobie emocje? Bardzo chętnie dowiemy się, kto to jest i dlaczego właśnie ich wybrałaś.

Jakub Żulczyk - powala mnie na łopatki. To chyba jedyny autor, którego kupuję w całości i uwielbiam, uwielbiam!  Jeśli chodzi o innych autorów? Lubię i czytam wielu, ale nikogo nie pokochałam aż tak :)








4. Mamy wrzesień! Uczniowie powoli wracają do swoich szkół i do nauki. Jednak nie zapominajmy, że szkoła wiąże się oczywiście z lekturami, które każdy ma w obowiązku przeczytać. Robimy to oczywiście bardziej lub mniej sumiennie, ale jestem ciekawa jak jest u ciebie. Czy mogłabyś się z nami podzielić swoją najbardziej znienawidzoną lekturą szkolną? Czy jest taka? Czy czytałaś zawsze lektury szkolne? Opowiedz nam trochę więcej o tym. 

Przeczytałam wszystkie lektury! :) Chociaż byłam w klasie bio-chem-mat, kochałam także język polski. Jedną lekturą, której nie trawiłam, były „Opowieści o pilocie Pirxie”... ale to było bodajże w podstawówce. Ciekawostka? Wszystkie lektury w szkole podstawowej czytała mi mama. Dopiero w gimnazjum zaczęłam czytać sama. Nie sądzę, by było to coś złego :) Szczególnie patrząc na to, ile czytam aktualnie i że nie mam żadnych braków.



5. Oczywiście muszę spytać Cię o to, jak zaczęła się twoja przygoda z czytaniem? Czy miałaś w swoim życiu taki moment, że lektury szkolne zmieniły twoje podejście, co do czytania? Czy przez nie straciłaś sympatię do tego? Czy może było tak, że zakochałaś się w książkach dopiero po jakimś czasie?

Pierwszą książką, którą przeczytałam z własnej woli, był „Pamiętnik narkomanki” Barbary Rosiek. Klasa druga gimnazjum, więc dobre 5-6 lat temu? Od tamtego czasu czytam regularnie, dla siebie. Myślę, że lektury szkolne nie miały na to większego wpływu, od dziecka otaczałam się książkami (tylko, tak jak mówiłam, wcześniej czytała mi mama).




6. Wiem o tym, że studiujesz dietetykę stąd moje pytanie - Co cię skłoniło do takiego wyboru studiów? Czy myślałaś może kiedyś o czymś związanym z literaturą ? Jestem bardzo ciekawa, więc jeśli mogłabyś się tym podzielić z nami.

Moje serce należy do „bio-chemu” (a dusza do „humana”). Wiedziałam, że kierunki medyczne, to jedyne kierunki, jakie mnie interesują. Wahałam się nad kilkoma (szczególnie dlatego, że dostałam się na wszystkie we wszystkich wybranych miastach) - ostatecznie padło na dietetykę. Z wielu powodów, głównie osobistych. 



7. Ostatnio na twoim profilu obserwujący mogli się dowiedzieć o bardzo ciekawej pasji, jaką jest kolekcjonowanie porcelanowych lalek. Szalenie mnie to zaintrygowało, bo jakoś rzadko słyszy się o właśnie takim hobby. Chętnie usłyszałabym o tym więcej. Od czego to się zaczęło ? Czy to dość kosztowne hobby? Czy jesteś w stanie policzyć, ile jest lalek w twojej kolekcji? 

Zaczęło się niewinnie! Od lalki kupionej mi przez siostrę. A później lawina! Wchodziłam w temat, czytałam blogi o tej tematyce, prowadziłam swój, poznałam wiele osób „z branży”, miałam wystawy, miałam także kluczowy udział w odcinku „Kolekcjoner lalek” Komisarza Alexa. Wszystkie lalki, które możecie tam zobaczyć, są z mojej kolekcji :)
Jeśli chodzi o koszt... powiem tak: Ceny lalek, które przeszły mi przez ręce, wahają się w zakresie 5 zł - kilkanaście tysięcy zł. 






8. Czytając książki często jest tak, że bohaterowie są do nas w jakiś sposób podobni. Mają podobne cechy charakteru lub są do nas po prostu podobni ze względu na ich wygląd. Czy masz może takich bohaterów, z którymi możesz się utożsamiać? Jeśli tak, to co za postacie? I pod jakim względem jesteście do siebie podobni ? 

Niestety nigdy nie odnalazłam siebie w książkach. Może to dlatego, że jestem dość... specyficzna, haha :)


9. Czy oprócz czytania lubisz oglądać seriale lub filmy ? Jeśli tak, to chętnie posłuchalibyśmy o twoich ostatnio obejrzanych ekranizacjach. Czy są one fajne lub nie ? O czym one są? 

Nigdy nie oglądałam seriali, nie moja bajka i strata czasu. Wyjątkiem jest premierowe „Ślepnąc od świateł” - serial na podstawie książki Jakuba Żulczyka (czy wspomniałam już, jak bardzo go uwielbiam?!). O czym? O ciemnej stronie Warszawy, o dilerze narkotyków, o zepsuciu społeczeństwa. Jeśli chodzi o filmy - wyjątkowe miejsce w moim sercu ma „Wiek Adeline”. Ostatnio obejrzałam także coś bardzo innego i specyficznego - „Mój anioł”... polecam, szczególnie tym, którzy są znudzeni aktualnie powstającymi filmami.





10. Ogromne wrażenie robi również twoja biblioteczka! Czy może mogłabyś nam pokazać ją w całej okazałości? Czy od dawna kolekcjonujesz książki ? Gdzie najczęściej je kupujesz? 

Niestety pokazanie całości nie jest możliwe, ponieważ moje książki są w dwóch mieszkaniach oddalonych o 60km! Tyle, ile jestem w stanie pokazać, pokazuję na instagramie :) Książki są w moim domu od zawsze, więc, od zawsze? Haha. 
Kupuję głównie stacjonarnie, w księgarniach typu Empik, Świat książki.



11. Jak w twoim przypadku rozpoczęła się współpraca z wydawnictwami? Kiedy twoim zdaniem jest odpowiedni czas, aby napisać do wydawnictwa z prośbą o współpracę? Czy powinno się jednak poczekać, aż to wydawnictwa znajdą nas? 

Wydawnictwo Jaguar szukało recenzentów, więc odważyłam się napisać i... zostałam wybrana! Miałam wtedy Ok. 700 obserwatorów. Odpowiedni czas? Myślę, że ten magiczny 1000. Chociaż to tylko liczba, a liczy się także wiele innych rzeczy. 
Można spróbować się odezwać, gdy ma się już jakieś „zaplecze” - do odważnych świat należy! Na marginesie dodam, że ja praktycznie nie pisałam do wydawnictw, bo miałam za dużo propozycji w stosunku do moich możliwości czytelniczych haha (i wciąż mam!) :)

12.  Często na twoim Instagramie możemy zobaczyć poezję, którą udostępniasz na swoim instastories, więc muszę o to zapytać. Czy jesteś miłośnikiem właśnie tej formy literackiej? Jacy są twoi ulubieni twórcy? Które utwory chwytają za twoje serce? 

KOCHAM POEZJĘ. A ponad wszystko Mirona Białoszewskiego.
Jeśli chodzi o konkretne dzieła, ach, to zbyt trudne! 





13. Na sam koniec chciałabym wyjść już kompletnie z tej sfery pytań typowo książkowych i spytać Cię - Czy jest coś, co sprawia Ci tyle samo (a może nawet i więcej) radości, co czytanie książek? 

Przebywanie z bliskimi. Zdecydowanie. Oddam wszystkie książki, byle tylko być z nimi jak najdłużej❤️


14. A jeśli chodzi o muzykę. Czego słuchasz najczęściej? Czy mogłabyś nam podać jakiś piosenkarzy/piosenkarki? I czy słuchasz muzyki podczas czytania? Niektórym przeszkadza słuchania muzyki lub oglądanie fil
mów w czasie czytania, a jak jest w tym przypadku u ciebie? 

Słucham NAPRAWDĘ WSZYSTKIEGO. Na moich playlistach można znaleźć Justina Biebera tuż obok Anny Jantar. Natomiast jeśli chodzi o konkrety: happysad, Nirvana, Bring Me The Horizon, Linkin Park, Kortez - to moje miłości :) Muzyka, czy też inne dźwięki, nie przeszkadzają mi podczas czytania, jednak zdecydowanie częściej czytam w ciszy.


15. Ostatnim pytaniem będzie to pytanie typowo podróżnicze. Jeśli mogłabyś mieszkać w jakimkolwiek miejscu na świecie, co to by było za miejsce? I dlaczego właśnie ono?

Tylko Polska. Nigdy nie byłam za granicą i w tej chwili nigdy nie chce wyjeżdżać, nawet rekreacyjnie. Tutaj mam jeszcze bardzo dużo do zwiedzenia!

                           

Portale społecznościowe Majki:




Dziękuję bardzo Majce za możliwość przeprowadzenia z nią tego krótkiego "wywiadu"!


Komentarze

Popularne posty