Zapytaj blogera #4



Hejka ! Dzisiaj mam dla was kolejny post z serii "Zapytaj blogera".Specjalnie dla was dwie wspaniałe dziewczyny odpowiedzą na pytania, które miałam przyjemność im zadać.Mam nadzieję, że tego rodzaju posty, są dla was fajnym sposobem, na poznanie waszych ulubionych blogerów.Zapraszam do czytania dalszej części posta.





Książkowa pasja




Jestem studentką drugiego roku mocno zaczytaną w książkach :) Pewnego słonecznego dnia pod wpływem chwili założyłam bloga, na którym dzielę się z innymi moją pasją czytelniczą.  :)




1.Skąd wziął się u ciebie pomysł na założenie bloga i bookstagrama ?

 W moim przypadku założenie bloga oraz bookstagrama było totalnie spontaniczną decyzją. Przez dobrych parę lat byłam zdania, że sama nie umiem nic ciekawego stworzyć na tyle, aby kogoś tym zainteresować. Po prostu sądziłam, że ja nie jestem od pisania, jedynie od czytania. Aż pewnego dnia siedziałam przed komputerem po skończeniu kolejnej książki i naszła mnie myśl „Chcę się z kimś podzielić moimi odczuciami” i na spontanie kliknęłam zakładkę blog w Google i utworzyłam to, co dzisiaj sprawia mi tyle radości.





2.Opowiedz nam o najlepszej młodzieżówce.


 Widzę, że zaczynamy z grubej rury. No dobra, najlepsza młodzieżówka. Do tej pory przeczytałam ich dość sporo, choć wiele jeszcze przede mną (w tym „Listy do utraconej”, a czytałam, że jest to znakomita młodzieżówka nawiasem mówiąc), jednak w chwili obecnej mój wybór pada na „Twoim śladem” A. Meredith Walters. Uważam, że jest to znakomita książka, która pod pozorną lekkością niesie niezwykle mocne przesłanie. Zawiera wątek miłosny (czyli mój ulubiony) i ukazuje świat, którego piętna niektórzy z nas nie doświadczają (i mam nadzieję, że nie doświadczą). Podpisuję się pod tym tytułem obiema dłońmi!





3.Najlepszy gatunek według ciebie ? Masz 5 zdań, w których musisz nas przekonać do tego gatunku.Powodzenia :D !



 Bez dyskusji fantastyka młodzieżowa. Czegóż dusza może zapragnąć? Magia, niezwykłe stworzenia, fantastyczne krainy oraz świetni bohaterowie Na dodatek miłość, często intrygi oraz zacięta walka. Wszystko o czym czytelnik mógłby marzyć, a nawet więcej!






4.Skoro mówiliśmy o najlepszych rzeczach - to teraz przejdźmy do najgorszych.Opowiedz nam o najgorszej autorce jakiej książki/książkę miałaś okazje czytać.


Cóż, na wstępie wspomnę, że jestem bardzo wyrozumiałym i mało krytycznym czytelnikiem. Rzadko się zdarza, żeby książka mi się nie podobała. Jeśli już to mam po prostu małe obiekcje co do niej. Jest jednak jeden tytuł, który choć czytało się bardzo szybko i w sumie przyjemnie, wywołał u mnie olbrzymie rozczarowanie i spowodował, że nie sięgnęłam po następny tytuł autorki. Z tego co czytałam w recenzjach, wiele osób było zachwyconych tą książką. Ja mam to do siebie, że mimo iż dany tytuł mi się nie spodobał, to nie chcę do niego zniechęcać, dlatego recenzja na moim blogu nie była mocno krytyczna, ani hejterska. A mowa tu o tytule „Ponad wszystko”. Przewidywalność tej książki rozłożyła mnie na łopatki i się do tej pory nie podniosłam.





5.Czy masz bohaterke, z którą się utożsamiasz ? Jest podobna z wyglądu bądź z charakteru ? a może ma podobne poglądy na świat ?



Przyznam, że ciężko mi odpowiedzieć na to pytanie. Bowiem nie ma jednej postaci, z którą bym się utożsamiała z wyglądu, bądź charakteru. Prawda jest taka, że jeśli książka jest dobrze napisana, to utożsamianie się z główną bohaterką oraz przejmowanie jej uczuć i emocji jest dla mnie na porządku dziennym. Z tego powodu nie umiem wskazać tylko jednej.





6.Czy mogłabyś pochwalić się swoją biblioteczką ? (prosimy o zdjęcie)


 Bardzo miło mi was zaprosić do zwiedzenia mojej biblioteczki J Niestety z powodu braku miejsca nie wszystkie książki znajdują się na widoku :C Jednak pracuję nad tym!









7.Czy oglądasz booktube'a ? czy raczej wolisz czytać recenzje blogerów ?



 Po przeczytaniu pierwszego pytania moja odpowiedź bez wahania brzmiała: oczywiście, że tak! Nie zaskoczy was zapewne, że mam swojego ulubionego bookture’a i to filmy właśnie tej osoby otrzymują najwięcej mojej uwagi. Poza tym jest jeszcze parę osób, których się naprawdę przyjemnie słucha. Skupmy się teraz na drugim pytaniu. Jako że sama jestem blogerką, lubię czytać recenzje innych Glogerów, z chęcią odwiedzam blogi innych osób by czerpać inspirację oraz dobrą energię, która napędza nas do tego, co kochamy robić. Jednak jak dochodzimy już do porównania obu sfer, to nie mam określonego typu, uwielbiam zarówno oglądać, jak i czytać recenzje!






8.Możesz nam polecić powiedzmy trzy kanały na booktube i 3 blogi książkowe :) I wyjaśnij dlaczego właśnie one


Zacznijmy od booktube’a. Numer jeden to dla mnie Kulturalna szafa, Zuza jest przepełniona pozytywną energią, której ciężko od niej nie przejąć, a do tego utrzymuje w swoich filmach świetną atmosferę, co sprawia, że każdy filmik oglądam z przyjemnością. Drugi kanał, który koniecznie musicie odwiedzić to Life by Boohaholic, Dominika i jej świetne recenzje poprzedzone znakomitymi utworami. Jeśli lubicie trochę cięższą fantastykę oraz książki naukowe, to polecam zajrzeć na kanał P42.



Teraz pora na blogi. Od paru dobrych lat regularnie odwiedzam Books Hunter (sol-shadowhunter.blogspot.com), serdecznie polecam! Chciałabym was również zaprosić do Klaudii (claudiaaareads.blogspot.com), gdyż jest to przemiła i pełna ciepła osóbka, oraz do Anity (legendarybooklover.blogspot.com), której zdjęcia i recenzje na pewno was urzekną!





9.Kolekcjonujesz coś oprócz książek ?


 To pytanie jest znakomite. Ciężko mając nawyk kolekcjonowania czegoś, tak jak np. książki, nie mieć zapędów do innych kolekcji. Odpowiedź brzmi tak. Jestem zapalczywą zbieraczką zakładek. Wszystkich i wszelakich. Oprócz tego, pomimo nadążania za techniką (mam konto w tidal) mam dość drogi nawyk gromadzenia całej muzyki, którą lubię na płytach. Obecnie moja kolekcja przekracza dwieście krążków i nadal się powiększa.




10.Czy potrafisz czytać w jakimś innym języku niż polski ?


 Podczas odpowiedzi na to pytanie dopadł mnie pewien smutek, bowiem odpowiedź na niego brzmi „tak, po angielsku”, jednak w znaczeniu, iż tylko i wyłącznie po angielsku. Przez dobrych parę lat w szkole uczyłam się hiszpańskiego, jednak z powodów zmian nauczycieli i ponownej nauki od podstaw obecnie nie potrafię czytać w tym języku, choć bardzo bym chciała. Ale czytanie po angielsku i tak sprawia mi wystarczającą przyjemność :3




11.Ulubiony film na podstawie książki ? Lepszy czy gorszy od książki ?


 Prawda jest taka, że mało widziałam ekranizacji książek, ale moim ulubionym jest „Dary anioła. Miasto kości” głównie ze względu na filmowego Jace’a i świetnie przedstawiony świat Nocnych Łowców. Na pewno nie wygrał on z książką, bowiem jeśli chodzi o książki fantastyczne wydaje mi się, że film nigdy nie pokona książki, jednak może sprawić dużo przyjemności podczas oglądania.





12.Ulubiona pora roku ? I dlaczego właśnie ona ?


Zdecydowanie wiosna. Jest ona początkiem wszystkiego – nowego życia, nowego roku, nowej nadziei. Przy okazji budzenia się natury człowiek ma okazję uporządkować swoje życie i zacząć podążać lepszą ścieżką. Poza tym temperatura jest idealna, a pojawiające się na niebie słońce napełnia energią do życia.






Linki do działalności :









Thebookseason






1.Skąd wziął się u ciebie pomysł na założenie bloga i bookstagrama?


Od dłuższego czasu obserwowałam parę blogów i dużo bookstagramów, stwierdziłam że sama chciałabym prowadzić cos takiego i tak jakoś poszło.



 
2.Najgorsza książka jaką przeczytałaś w tym roku ?


Ciężkie pytanie, ale chyba jest to Czerwona Królowa Victorii Aveyard.




3.Najpiękniejsza okładka na twojej półce to ?


Nad tym musiałam się dłużej zastanowić, jednak w końcu zdecydowałam się na Szczygła autorstwa Donny Tartt. 




4.Opowiedz nam trochę o tym czym dla ciebie są książki ? Czy stanowią ważną część twojego życia ?


Nie wyobrażam sobie życia bez książek, czytam od szóstego roku życia, bez czytania moje życie stałoby się nudne. Czytanie to dla mnie nieodłączny element życia, kocham to robić i nie sądzę żeby kiedykolwiek to mi się znudziło.




5.Czy mogłabyś pochwalić się swoją biblioteczką? Ile masz książek ?


Mam około 250-300 książek.



6.Najlepszy autor według ciebie i dlaczego właśnie on ?


Zdecydowanie J.R.R Tolkien! Czytałam prawie wszystkie jego książki po milion razy, mimo iż sięgnęłam po jego książki prawie cztery lata temu, cały czas nie znalazłam niczego co by przewyższyło jego twórczość.




7.Czy oglądasz jakieś seriale ? Jak tak, to jakie ?

Nie wyobrażam sobie życia bez Netfixa! Oglądam Riverdale, czekam na nowy sezon The Crown, Shadowhunters, zaczęłam oglądać Stranger Things, Narcos i Atypowy.




8.Czy masz inne pasje oprócz czytania ?

Poza czytaniem tańczę taniec klasyczny oraz współczesny, ćwiczę też taniec na szarfach.




9.Czy czytasz w innym języku niż polski ?


Czytam książki również w języku angielskim i bardzo lubię czytać w tym języku.






10.Twoja ulubiona seria książek to ? I dlaczego ?

Władca Pierścieni! Kocham tę serię za oryginalność, niesamowitych bohaterów, cudowną fabułę i ogólnie rzecz biorąc- za wszystko. Zakochałam się w tej książce i się to nie zmieniło.




11.Najgorsza bohaterka książkowa to.. ? I dlaczego ?


Powitajmy Mare Molly Barrow, czyli najgorszą bohaterkę ever! Ona jest okropną, egoistyczną Mary Sue, jest głupia i po prostu koszmarna. Nie znoszę jej! 



 Linki do działalności :

                                https://www.instagram.com/thebookseason_/

                            https://www.youtube.com/channel/UC2Qhk8fftIW7E_OmtbxGgaw






Dziękuje bardzo dziewczyny za chęć współpracy.Mam nadzieję, że post wam się spodoba, bo przede wszystkim robimy to, żeby wasi czytelnicy/widzowie poznali lepiej was.Pozdrawiam wszystkich bardzo cieplutko i zapraszam do obserwowania mojego bloga, bookstagrama oraz zostawiania komentarzy.









































Komentarze

Popularne posty