Recenzja : Aneta Jadowska - Dziewczyna z dzielnicy Cudów







Tytuł : Dziewczyna z dzielnicy Cudów
Tytuł serii : Tom pierwszy serii Nikity
Autor : Aneta Jadowska
Wydawnictwo : SQN
Oprawa : Miękka
Liczba stron : 314 str.
Ocena : 9/10




"Słabe istoty pozorują się na silniejsze. Tylko te silne mogą sobie pozwolić na udawanie słabości."



Witam was kochani na moim blogu, który ostatnio trochę umarł, ale spokojnie nadrabiam recenzje i zabieram się do pracy.W pierwszym tygodniu grudnia będę miała trochę napięty grafik zajęć, ale recenzje napiszę na zapas, żeby mój blog nie umarł.Powoli wracam do żywych, a skoro wracam do żywych to znak, że dzisiaj mam dla was kolejną recenzje.



Dzisiaj przychodzę do was z recenzją książki Anety Jadowskiej pt. "Dziewczyna z dzielnicy Cudów".Co się stało, że sięgnęłam po Polską fantastykę młodzieżową ? Już wyjaśniam.Historia zaczyna się od momentu, kiedy miałam fazę na oglądanie vlog'ów z targów książki.Oglądałam sobie filmiki na booktube i ciągle przewijało mi się nazwisko "Jadowska".Nigdy nie czytałam nic tej autorki, ani też nie słyszałam o niej.Kiedy miałam robić zamówienie na znaku, zobaczyłam opis "Dziewczyny z dzielnicy Cudów" i stwierdziłam, że to coś, co może mi się spodobać. I tak o to pojawiła się ona u mnie na półce.



Przejdźmy teraz do fabuły...
W tej serii poznajemy Nikitę, chociaż to tylko jedno z wielu jej imion.Akcja utworu dzieje się w alternatywnej wersji Warszawy. Poznajemy Wars i Sawe - miasta, które wciągną nas do swojego świata i nie będą chciały wypuścić.Jednym z niezwykłych miejsc znajdujących się w tej książce jest dzielnica Cudów.Jest to część miasta, która w wyniku magii utknęła w latach 30. ubiegłego wieku.Głównym wątkiem w tej historii jest porwanie jednej z przyjaciółek naszej Nikity.Dziewczyna musi ją odnaleźć, co nie jest wcale takie proste.W całym tym zamieszaniu pojawia się kolejna tajemnicza postać - Robin, który zostaje jej partnerem. Nikita jest zabójczynią, która pracuje dla Zakonu Cieni, gdzie nie wszystko jest takie kolorowe, a kobiety muszą walczyć o swoje prawa.








Zacznę może od tego, że dzisiaj będzie to bardzo pozytywna recenzja.Jestem pod ogromnym wrażeniem pani Anety Jadowskiej, która naprawdę odwaliła kawał dobrej roboty, a właściwie napisała kawał dobrej fantastyki.Przejdźmy do oceny bohaterów.Główna bohaterka Nikita- jest to jedna z bohaterek, które mnie nie irytują, lecz intrygują.Swoją osobowością, charakterem, zawładnęła moim serduszkiem.Dziewczyna, która nie jest ciepłą kluską, a walcząca i potrafiącą poradzić sobie w najgorszych sytuacjach kobietą.Robin to jest jednym z bardzo ciepłych bohaterów, którzy chcą wszystkich ratować, pomagać każdemu w miarę swoich możliwości.Był on uroczy na swój własny sposób.Bardzo podobało mi się to, jak autorka dawkowała nam informacje na temat bohaterów.Jestem po skończeniu pierwszego tomu i wydaję mi się, że nie jestem w stanie powiedzieć wszystkiego o Nikicie.Bohaterzy są jak najbardziej na plus, chociaż nie polubiłam się jednak z matką i ojcem głównej bohaterki. Szczerze mówiąc, jestem w szoku, że Nikita ich jeszcze nie wykończyła - zabiła.Gdy czytałam o tych dwóch osobach, przechodziły mnie ciarki.Jak można być tak okropną osobą ?! No pewnie da się być gorszym, ale już pomińmy ten temat.Historia sama w sobie też jest fajna, wciągnęła mnie od pierwszych stron.Magia, czyli coś co mnie najbardziej przyciąga do książek. Uważam, że nasza rodowita autorka poradziła sobie świetnie i jej książka jest na naprawdę wysokim poziomie, jeśli chodzi ogólnie o fantastykę, nie tylko o polską fantastykę młodzieżową.Ksiazka jest na bardzo dobrym poziomie i szczerze mówiąc, dziwie się, że nie jest ona tak popularna, jak inne serię fantastyczne.Sam świat wykreowany jest również ciekawy.Bardzo bym chciała sięgnąć już po drugi tom i zapoznać się z dalszą historią tej wspaniałej książki.Czy polecam? Jak najbardziej TAK !






Podsumowując całą recenzje, książkę uważam za jak najbardziej wartą przeczytania.Zachęcam was do zapoznania się z twórczością Anety Jadowskiej. Mam nadzieję, że historia opisana na kartach tych książek porwie was i nie wypuści przez długie godziny.
Jeśli czytaliście, koniecznie dajcie znać o swojej opinii na temat tej pozycji.Życzę wam miłego dnia, pozdrawiam cieplutko <3 























Komentarze

Popularne posty