Zapytaj blogera #5 - Kredzia Recenzuje




Witam serdecznie kochani książkomaniacy !
Dzisiaj przychodzę do was z kolejnym postem z serii Zapytaj blogera.Zmieniamy trochę styl tych postów.Czy wam się spodoba ? Mam nadzieję, że tak.Po dłuższych rozmowach z osobami, które czytają mojego bloga, doszłam do wniosku, że w jednym poście zmieszczenia trzech osób, nie odda w pełni tego, co chcę wam przekazać.Te posty mają na celu bliższe poznanie blogerów, a ciężko jest mi się skupić tylko i wyłącznie na jednej osobie, kiedy mam ich trzy do jednego posta.Dzisiaj będzie pierwsza odsłona nowego Zapytaj blogera, w którym mam przyjemność przepytać kochaną Patrycję z bloga Kredzia Recenzuje.



P.S. Jest nowe zdjęcie, bardziej jesienne, z moim kotem i bardzo mi się podoba.Dajcie znać w komentarzu, czy wam też podoba się tak jak mi...Nie przedłużając, zapraszam do dalszego czytania.







Uwaga ! Przed państwem cudowna, przesympatyczna, śliczna, kreatywna Patrycja ! Patrycja ma 21 lat i uwielbia książki.Oprócz czytania, kocha pisać, a jej bookstagram podbił serce niejednego czytelnika.Na obecną chwile Patrycja może pochwalić się ponad sporą ilością obserwatorów na bookstagramie, bo jest to ponad 1200 osób, które tak jak ja pokochały zdjęcia Kredzi.Przejdźmy do pytań, jakie miałam okazje zadać.





Znamy się już trochę czasu, miałam przyjemność współpracować z tobą już wcześniej.Bardzo miło wspominam to, ale zastanawiam się nad tym, skąd się tak właściwie wzięłaś w tej naszej blogosferze ?



Istnienie w świecie bookstagrama i blogerów zawdzięczam kochanej magical.reading. Pewnego wiosennego dnia wpadłam przypadkiem na jej post.Zaczęłam ją obserwować z prywatnego konta, odkrywałam kolejne wspaniałe książkowe profile, ale ciągle było mi mało.I 14 kwietnia stworzyłam swoje bookstagramowe konto.Czytanie to cały mój świat, więc dzielenie się opiniami o książkach z innymi to czysta przyjemność.Blog założyłam w czerwcu, głównie dlatego, że chciałam pisać dłuższe recenzje.










Wspaniale ! Czyli to takim sposobem, jesteś z nami.Ostatnio rozmawiałyśmy o polskich autorach.Mogłabyś troszeczkę opowiedzieć o twoim podejściu do naszych rodowitych pisarzy ?


Jeszcze kilka miesięcy temu podchodziłam do ich twórczości sceptycznie.Książki pisane przez Polaków omijałam szerokim łukiem.Zmieniło się to po wizycie na targach książki w maju.Kupiłam kilka pozycji od polskich autorek i poległam.Wreszcie nie czułam nudy i wkurzenia czytając te pozycje.Dziś w swojej biblioteczce mam mnóstwo polskich książek i polecam je każdemu






A mogłabyś podać kilka autorów, wartych polecenia ?


Oczywiście. Uwielbiam książki Agaty Czykierdy-Grabowskiej i Martyny Senator.Z całego serducha polecam też debiuty Magdaleny Pioruńskiej, Sandry Nowaczyk, Pauliny Świst i naszej kochanej Ali Górskiej z @polecamgoodbook. Radzę zwrócić uwagę też na Sandrę Sotomską znaną jako Layla Wheldon. A całe swe serducho oddałam Natalii Murawskiej i ona jest moją top 1 polskich autorek.







Jeśli już mówimy o autorach...Masz może taką grupę autorów, którzy totalnie nie trafiają w twoje gusta ?




Oj tak, wiele ich jest i czasem aż wstyd się przyznać.King, Coben, J.K. Rowling to zdecydowanie nie są autorzy, którzy skradli moje serce.Z Polskich autorów do gustu nie przypadła mi twórczość Magdy Stachuli i Beaty Majewskiej.








Ja jestem ogromną fanką serii. Uwielbiam, gdy książka ma kontynuację. A u ciebie jak to wygląda ? Lubisz serię czy raczej historie zamknięte w jednym tomie ?




Bardziej lubię czytać serie książęk, ale niestety coraz bardziej spotykam się z tym, że kolejne części są po prostu słabe.Wyglądają na pisane z przymusu i nie dzieje się nic ciekawego.Uważam, że lepiej jest napisać jedną dobrą książkę, niż 3 gnioty.Oczywiście nadal jest wiele wspaniałych serii książkowych, które po prostu kocham.















Teraz mam dla ciebie pewne zadanie...W 5 zdaniach musisz przekonać mnie do swojego ulubionego gatunku.






To może być trudne, ponieważ nie mam jednego ulubionego gatunku.Jednak z chęcią polecę Wam książki obyczajowe.Pokazują one prawdziwe życie i opisują historie, które dotyczą teżnas.Odnajdziemy w nich wiele cennych rad, jak i radości i smutku.Gdy nie mogę zdecydować się, jaką książkę chcę przeczytać, zawsze sięgam po obyczajówkę, bo wiem, że się nie zawiodę.










Czuję się zdecydowanie zachęcona ! A czy masz książkowego męża ? Kim on jest i co najważniejsze - jaki on jest ?




No niestety, nie spotkałam jeszcze bohatera, który nadawałby się na mojego męża :D
Jestem bardzo wymagającą czytelniczką.Bohater musi mnie zachwycić do cna, abym go polubiła.












Czyli nie jesteś łatwą czytelniczką, która szybko się zakochuje w bohaterach książkowych.A masz książkową bohaterkę, z którą się utożsamiasz ?



A co do bohaterek...Hmm...Czasami, gdy czytam książkę to momentami czuję, że jej bohaterka jest mi bliska, ale rzadko zdarza mi się utożsamiać z którąś.Wydaje mi się, że najbliżej mi do Cornelii z "Życie jest piękne".Ale, może już niedługo pojawi się na rynku książka, której bohaterka będzie po prostu mną.








Jestem też ciekawa tego, czy kolekcjonujesz książki ?





Książki to najlepsza ozdoba domu, więc mam ich mnóstwo. Każda kolejna pozycja cieszy moje serducho i mimo, iż na razie brakuje mi miejsca, kupuję nowe książki.









A wypożyczasz książki z biblioteki, czy raczej nie ?



Aktualnie bibliotekę odwiedzam tylko w celach naukowych.Gdy byłam nastolatką biblioteka była moim drugim domem.Potrafiłam chodzić tam nawet trzy razy w tygodniu i wypożyczałam po 15 książek.






A skąd wzięło się u ciebie zamiłowanie do czytania ?



W dzieciństwie byłam skrytą istotką i chowałam się przed złem w  książkowym świecie.Dzięki temu wykształciła mi się świetna wyobraźnia i nie mam problemów z ortografią.Książki wiele razy pomogły mi w trudnych momentach i dzięki nim jestem jaka jestem.










A lubiłaś czytać lektury szkolne ?




Byłam najokropniejszym uczniem świata i lektury omijałam szerokim łukiem.Przeczytałam tylko kilka, a w pozostałych przypadkich posiłkowałam się opracowaniami i streszczeniami.









No tak już bywa z nami czytelnikami :D. A kolekcjonujesz coś oprócz książek ?





W dzieciństwie zbierałam pocztówki. Miałam ich setki.Obecnie ograniczyłam się tylko do książek.










A masz jakąś pasje poza czytaniem ?






Piszę swoją książkę i czasami bawię się w fotografa.Uwielbiam robić i przerabiać plenerowe zdjęcia.








Piszesz swoją książkę ? To niesamowite ! Jestem ogromnie ciekawa twojej historii, mam nadzieję, że kiedyś dane mi będzie ją przeczytać.

 


Jeśli uda mi się ją skończyć to zrobię  wszystko aby ją wydać :D












Mogłabyś mi trochę opowiedzieć o książce, o której było bardzo głośno, ale zawiodła cię ? Istnieje taka książka ?





Oj tak, zdecydowanie istnieje taka pozycja.Jest to "Początek wszystkiego". O tej książce było głośno, wszędzie było jej pełno.Wydawnictwo zorganizowało konkurs, gdzie można było wygrać tę pozycję.I w ten właśnie sposób trafiła w moje ręce.Dziś już wiem, że ta promocja była przemyślana, bo książka treścią nie zachęciła.Dla mnie była to najgorsza książka roku.






A skoro mówiłaś o najgorszej książce...To najlepsza książka tego roku to.. ?






Hmm...Trudno wybrać tę jedną najlepszą książkę.Najlepsza z wydanych książek w tym roku to według mnie "Życie jest piękne" Natalii Murawskiej.






Jesteś okładkową sroką ?





Zdarza mi się kupić książkę tylko ze względu na okładkę, ale robię to bardzo rzadko.









A jeśli miałabyś wybrać trzy najpiękniejsze książki na twojej półce ?





Hmm.. Uwielbiam okładki książek od wydawnictwa Filia, a zwłaszcza "Co przyniesie wieczność". Z innych wydawnictw podobają mi się teżokładki książek "Dziewczyn z Brooklynu" i "Friendzone"





A najbrzydsze trzy okładki ?





Hmm.. Powiem ogólnie, to bardzo nie podobają mi się wszystkie okładki filmowe.












A co cię inspiruje do robienia zdjęć i pisania recenzji ?



Podczas pisania recenzji słucham konkretnego rodzaju muzyki.Te same piosenki towarzyszą mi przy nauce.A co do zdjęć, potrzebuję jedynie dobrego światła.







Przerabiasz zdjęcia ? Jak tak, to w jakim programie ?





Tak, używam aplikacji na telefon Snapseed.Robię zdjęcia tylko telefonem, więc nie używam bardziej profesjonalnych programów.







A skoro mówiłaś o muzyce..to czego słuchasz ?







Uwielbiam różne gatunki muzyki.Od mocnego Rock'a po słodziutki Pop.Ale, podczas pisania recenzji i nauki słucham jedynie Disco Polo :D Tylko wtedy potrafię się skupić.








Może tak na zakończenie - Nawiązując do "Życie jest piękne" , powiedz : Czym jest dla ciebie przyjaźń ?




Przyjaźń to idealny dodatek do miłości. Jeśli kogoś kochasz i ten ktoś jest Twoim przyjacielem to wiadomo, że ten związek przetrwa wieki.Bo przyjaźń bez miłości jest możliwa. Ale miłość bez przyjaźni jest niepełna.










Linki do działalności Patrycji :









I na tym kończymy dzisiejszy post z serii "Zapytaj blogera". Dziękuję bardzo przesympatycznej Patrycji, która udostępniła mi swoje zdjęcia i przedewszystkim swój czas.Mam nadzieję, że taka wersja postów spodoba wam się. Koniecznie dajcie znać w komentarzu, co o tym sądzicie.Pozdrawiam cieplutko.











Komentarze

  1. Kochana, jeszcze raz dziękuję za wywiad. Wspaniale było odpowiadać na Twoje pytania. Post wyszedł wspaniale.
    Buziaki 😘
    Patrycja,
    Kredziarecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co, uwielbiam z tobą rozmawiać, a zadanie ci kilkunastu pytań, nie było jakimś trudnym wyzwaniem :D :* Pozdrawiam cieplutko :*

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty